torsdag 25 februari 2010

Grönt är skönt!


Grönt känns riktigt vårligt och fräscht! Nu ignorerar jag det faktum att det ska komma ännu mer snö och tänker vår istället! Vårfåglarna har börjat kvittra och butikerna har börjat sälja årets första pelargoner. Jag passade på att köpa några sticklingar av Mårbacka och vit rosenknopp, ska bli spännande att se! De gamla flaskorna köpte jag igår på loppis, jag gillade den blekt gröna färgen och porslinskorken. Kanske kommer de att få pryda våra bord när vi gifter oss! Tänk er några slingrande vita luktärtor i dem, mmmm!

Kram M

17 kommentarer:

  1. Härliga bilder, flaskorna har en fin lyster.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej! Härliga bilder. Blev så förtjust i brickan och krukan, älskar hjärtan. Får man fråga var du köpt dem? Ha en bra vårdag!!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej & tack för ditt besök på min blogg!

    Vad roligt att du också tycker att huset är vackert, det har massor av potential :-)

    Visst är det härligt med alla vårtecken som finns ute i butikerna! Har också köpt hem tulpaner, vårlökar och körsbärsblommor för att få lite vårkänslor inomhus!

    Fina glasflaskor du köpt på loppis, de kommer att bli användbara!

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Fina flaskor, är supersvag för flaskor, följer ofta med hem nån när jag varit på loppisar ;o) Här är en till som ignorerar snön, på måndag är det mars och då är det vårmånad så det så ;o)
    Ha en fin eftermiddag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  5. Hej! Visst är det härligt med alla vårtecken ute i butikerna. Försöker ignorera det vintriga landskapet utanför fönstret och njuter istället av omplanterade pelargonier och lökväxter. Vackra flaskor! //Sofia

    SvaraRadera
  6. Ja jag vill också ha vår.. och snön vräker ner.. men man får som sagt blunda för det faktumet ibland.. ;)
    Fina flaskor!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Så otroligt mysig blogg du har, välkommen och blogg-fika hos mig idag!
    *fniss*
    Mvh Annaleena
    från annaleenas hem

    SvaraRadera
  8. Vilka fina och härligt våriga flaskor du köpt, perfekt att vårpiffa inne när snön fortfarande vräker ner ute.

    Ha det gott

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Usch! visst har man blivit såå trött på snön men härligt är det i alla fall att kika på din sida och bara njuta av små ting i livet

    SvaraRadera
  10. Visst är det en härligt att köpa nya pelargoner! Det ger vårkänsla! Mina gamla övervintrade sträcker sig ordentligt mot solen nu, jag förstår dom!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  11. Skojar du!? Ballerina med kladdkakesmak? Huuuuur har jag kunnat missa...måste testa:)

    Flaskorna är ljuvliga i sin färg. Tänk i ett sommarfönster med pelargoner, och solstrålar som bryter genom glaset:D

    Susanne

    SvaraRadera
  12. Hej,
    Jag tog upp mina övervintrade Mårbacka från matkällaren förra helgen. Hur de hade tillräckligt med energi för att redan ha flera gröna blad förstår jag inte :-). Men nu står de på fönsterbrädan i köket och har fått lite näring. De växer redan så det knakar vilket ger vårkänslor!

    /Åsa

    SvaraRadera
  13. Grönt är verkligen en fin färg!

    SvaraRadera
  14. Här börjar också pelargonerna dyka upp i affärerna, men det känns helt absurt när man tittar ut och ser jättehögarna med snö! Jag längtar till snödroppar,tussilago, krokus, scilla, vårlök, vitsippor ...... snälla, kom snart!!

    Tack för fina bilder!
    Sussi

    SvaraRadera
  15. Hur har jag kunnat missa din finfina blogg....
    Så mycket fina bilder!!
    Kommer tillbaka;o)

    Hälsar Malin

    SvaraRadera
  16. Fräscht och fint! Jag brukar också ha gamla flaskor till vaser, de är jättebra när man bara har en blomma av varje :)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Så fine flasker du har kjøpt.De hadde en fin grønn-blå farge!

    Lekre bilder:)

    SvaraRadera