fredag 25 juni 2010

Midsommarkrans

Varje år gör jag min egen krans på midsommarafton, så även i år. Jag använder det som finns tillgängligt i naturen - naturen är oslagbart vacker! I år blev det vildros, daggkåpa, vit midsommarblomster och en blå växt jag ej kan namnet på. blommorna plockades på ängen bakom vårt hus, verkligen närodlat! Här kan ni se tidigare kransar: 2009, 2007.

Hoppas ni alla får en riktigt ljuvlig midsommmar!

Kram M


2010 års midsommarkrans


En riktig midsommaräng med klassiska regnmoln


Midsommarklänning med spets matchas med mannens stövlar vid blomplockningen


Vårt hus i midsommarskrud? För er som undrat om timrets vara eller icke vara så är svaret, 
nej det ska väck. Huset får en enhetlig liggande/stående panel!

8 kommentarer:

  1. Hej där!

    Önskar dig en härlig midsommar i din vackra krans.
    Lite info om den rara blomman:

    Teveronikan, Veronica chamaedrys, är vanlig på ängar, i skogsbryn och vägkanter. Som namnet antyder användes bladen förr till örtte. Växten har också använts i medicinskt syfte, främst för att bota olika ögonsjukdomar. Av denna anledning kallas Teveronikan även för Mormors glasögon.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wunderschöne Blumenkränze, ganz besonders, weil Wilblumen verwendet wurden!
    Wie habt Ihr Midsommer gefeiert? Da sind ja bestimmt sehr viele Bräuche!

    Liebe Grüsse aus der Schweiz
    Margrith

    SvaraRadera
  3. hej!
    jag hittade dej igenom lite andra bloggar , jag tycker du har en jättefin blogg!!
    fin krans

    amanda

    SvaraRadera
  4. Herlig krans!!
    Å så gøy med bygging:) Skal følge med:) - Spennende!

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin krans, hoppas du fick en fin midsommarafton!
    Ha en finfin dag idag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. så vacker, så vacker krans...
    kram,magny

    SvaraRadera
  7. Låter som en perfekt midsommar! Tack för en bra och inspirerande blogg!

    Hälsningar Carina

    SvaraRadera