torsdag 15 juli 2010

Skorsten


Tre sidor färdigklädda med panel på huset. Tyvärr får framsidan vänta i fyra veckor nu när byggarna ska ha välförtjänt semester. Så nu väntar lite grovarbete här hemma i form av uppstädning, lastning och körning till tippen, skottning av sågspån på vår blivande övervåning och diverse målning av huset. Jag ska inte ta åt mig äran för något av dessa jobb då min blivande gör det mesta :-)

Vår nya skorsten har blivit färdig idag. Jag tycker den speglar oss och vårt hus perfekt. Enkel men endå med elegans, det gillar vi! Det får liksom inte bli för mycket av det goda, då blir det bara pråligt. Man får välja var man vill lägga krutet om ni förstår min tankegång!

Nej nu blir det lite Ernst för mig, jag bara älskar den mannen!

Kram M

7 kommentarer:

  1. Tråkigt att få vänta på att få hela huset klart, men kanske skönt att få lite ordning på tomten igen?!?!:)
    Snygg skorsten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj va mycket hus de har blivit, har inte varit inne och läst på en stund men nu när jag kollar igenom har ni ju kommit riktigt långt. Hur går de med bröllops förberedelserna? E glad att mitt äntligen e över va lite stressande i slutet.

    kramizzar

    SvaraRadera
  3. Ser fantastiskt fint ut! Och TACK för att du delar med dig av allt. Det inspirerar...

    Men en liten del av mig skulle också vilja veta ungefär vad slutnotan kommer att hamna på. Så att jag inte blir alltför inspirerad antar jag...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ernst äger! Din blogg är jättefin kika gärna i på min. visbydrommen.blogspot.com
    Mvh

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin skorsten, blir så snygg till huset i övrigt!
    Ja Ermst är härlig, vi bor inte så långt ifrån där de är så vi ska ta en liten utflykt dit nån dag!
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Jättefin skorsten! Följer med spänning utveckligen på huset. =) Ja det är tur att ha duktiga makar ibland.
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  7. Kul att följa med ert bygge, det ser ut att bli jättefint. Älskar gamla hus, skulle också ha ett sånt om jag fick välja nu, men man kan ju glädjas med andra. :D
    Ha en skön helg.
    Marianne ♥

    SvaraRadera