tisdag 7 september 2010

Brokvist

Godkväll bloggvänner!

Jag hade tänkt visa er hur vår brokvist växer fram tidigare idag men på grund av elektriker (idag igen!) så blir det först nu! Jag måste erkänna en sak.. JAG ÄR RÄTT TRÖTT PÅ HANTVERKARE JUST NU! De är både inne och ute vart man än går, de sågar och hamrar och borrar! MEN de gör ett fantastiskt arbete så de är förlåtna!

Vi har fått stolpar på plats på vårt nylagda brokvistgolv. Jag hade önskat lärk men det blev för dyrt, så det blev ett mellanting, impregnerad BRUN trall istället för den vanliga gröna. Den blir väl grå om nåt år ändå gissar jag, men det såg lite trevligare ut just nu med brun.

Idag får ni se hur spjälorna och snickarglädjen ser ut omålad. 

Ha en fin kväll! Jag ska se på Idol och äta glass från Ben & Jerry's, mmmm!

Kram M


Spjälorna

Snickarglädje


Brokvisten är på gång! Fönstret ovanför brokvisten har vi fått välja bort. Vi vill ha lertegel på taket istället för plåt och då fick det inte plats, men jag tror det blir bra ändå!


Stolparna har en fasning (ordval?) upptill

18 kommentarer:

  1. Hej. Fint det blir. Vi har brun Hedinstrall på våran brokvist, jag köper deras egen olja med brunt pigment i och oljar in på våren. Blir som ny! Inne på 3e säsongen nu och den är så brun och fin så. Bara som ett tips, så slipper den bli dassig.

    SvaraRadera
  2. Hej ! Vad spännande att följa brokvistbygget ! Vi är i planeringsstadiet av vår broutbyggnad och ritar för fullt ! Hoppas kunna starta igång asap...Lycka till ! Kram

    SvaraRadera
  3. Den blir jättefin. Har ni sågat snickarglädjen själv eller köpt? Jag vill ha något liknande på ett uterum jag ska bygga.

    Ha det bra!

    /J

    SvaraRadera
  4. Värt väntan, det blir väldig fint!
    ;)

    SvaraRadera
  5. Alltså vilken gedigen renovering ni gör på ert hus. Det blir fantastiskt fint. Jag beundrar verkligen alla som lägger ner tid och energi att få sitt boende precis som man önskar. Verkligen jätte duktiga är ni. Stor eloge :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  6. Vad vackert det blir...

    Visst är det jobbigt när det är fullt med hantverkare och röj, men förhoppningsvis blir det ju det man väntat på!

    Kommer att bli kanon!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  7. Såå fantastiskt fint hur ni bygger!!!!
    Vilken underbar smak ni har. Jag har din blogg som min favorit. Tack för allt du delar med dej av. Helt underbart!!!
    KRAM mp

    SvaraRadera
  8. Hej! Måste bara berätta att jag njuter av din blogg! Det är så roligt att följa eran utbyggnad som bara blir finare och finare, ser så fram emot när det är dags för interiören. Du/ni har en helt underbar stil och Jordgubbar med mjölk är min favoritblogg!
    Mvh Maria

    SvaraRadera
  9. Tack tack tack fina du för att vi får följa med på er renoveringsresa! Allt blir kanon, vilken snickarglädje :)! Förstår att det är jobbigt med hantverkare överallt - samtidigt som de måste vara där för att det ska bli klart någongång...

    Bra kämpat!

    SvaraRadera
  10. Vad snabbt det går. Det blir så fint!

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  11. Vad snabbt det går. Det blir så fint!

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  12. Sååå vakker Snickarglädje!! Det kommer til å bli kjempe-fiiiint! Et skikkelig drømmehus; helt unikt!

    Ha en fin dag!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvaraRadera
  13. Underbar snickarglädje. Sånt blir man glad av! Så fint med hjärtan.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Ser ut att bli SÅ snyggt! Vilket kanonjobb de gör hos dig! :) Kram Ewa

    SvaraRadera
  15. förstår allt om hantverkströttthet, vi byggde kök i våras och bara det var ett litet h-vete. Brokvist måste vara ett dialektord; har bara hört farstukvist (småland) eller förstukvist (stockholm)

    SvaraRadera
  16. Ni gör verkligen en fin renovering. Helt underbart:)

    SvaraRadera