lördag 18 december 2010

Trapp!


Hallen denna morgon - trapplös!


Hallen vid lunch - trappan på plats!


Vår vackra trappa är beställd hos ett lokalt snickeri. 
Den ska självklart bli vit och räcken ska på plats.

Det var verkligen enormt spännande att komma hem idag! I morse hade vi nämligen ingen trapp i huset, men det hade vi på eftermiddagen! Dagen har spenderats med barnen och min syster. Vi har avklarat ett loppisbesök, inhandlat en ny skohylla och träffat tomten till barnens förtjusning. Kan ni förstå hur nära jul vi är? Mycket återstår att avklara innan jag helt kan luta mig tillbaka! Det ska bli så mysigt!

Hallen ska förstås också göras färdig. En skänk ska få flytta in för förvaring av mössor och vantar. En hatthylla ska snickras ihop och det ska piffas en smula. Jag vill ha hallen välkomnande, organiserad och enkel!

Imorgon börjar golvläggningen på övervåningen! Det ska också bli så kul!
Vi har sannerligen en spännande tid framför oss!

Hoppas ni får en skön kväll!

Kram M

21 kommentarer:

  1. Snyggt! Visst är det kul när man verkligen ser resultat.

    Ha en trevlig helg.
    Kia

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir i er nya hall!
    Ser fram emot o se den möblerad o piffad!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  3. Härligt när man ser så fina resultat!:)
    Ska bli kul att se er hall när du piffat färdigt. Är så trött på vår, så kanske att man kan få lite tips!;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Snyggt det blir :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vad ni är duktiga , bra med en trapp som har hela trappsteg.
    Det blir jättefint.
    Ha en mysig lördagkväll.
    Mvh www.pil-lena.se

    SvaraRadera
  6. Hej Miriam.

    Det är såååå skoj att följa er i eran renovering.
    Blir det samma golv uppe. Jag har hört att "vårat" golv inbte finns kvar. Det nya har liksom inga fogar mellan "brädorna". Det är inte lika snyggt. Jag håller alla tummar och tår för att det gamla finns kvar då jag vill ha samma i hela huset så småningom.

    Ha en skön Lördag.
    Kram /Marit

    SvaraRadera
  7. Jätte fint, tusan va snabbt det gick! Förstår att det är fullrulle renoverning och jul stök på samma gång. Ni har sååå fint!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Är så spännande att följa erat bygge =) Och snyggt är det!!!
    Trappen var riktigt fin!!
    Ha en fin helg
    Kram Fia

    SvaraRadera
  9. Trappen din er nydelig. Akkurat slik trapp ønsker jeg meg selv når vår hall skal renoveres. Gulvet er også nydelig. Jeg bare lurer på, har du varmekabler i gulvet eller ikke? Er ikke helt sikker på hvilket gulv jeg skal velge... tregulv er nydelig men er det da mulig å ha varme! Hilsen Anne Lise

    SvaraRadera
  10. Det kommer att bli jättefint när allt är på plats. Trappan är såå snygg... min ser likadan ut fast ljusgrå!

    Ha en fortsatt fin adventshelg / Liv

    SvaraRadera
  11. Dette blir kjempe-flott!!

    Ha en fortsatt fin adventshelg! Kos deg med nære og kjære:)

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvaraRadera
  12. Åh vad skönt att fått in trappan och det kommer ju bli urfint i er hall!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  13. Gud va halln såg rymlig ut trots att ni fått dit trappen! Va kul för er och va duktiga ni är! KRAM!

    SvaraRadera
  14. Ser jätteläckert ut med den nya trappen! Så fint med den vita panelen, - jag gissar att trappen också ska bli vit, eller har jag fel?
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Vad skönt att den är på plats! Det kommer att bli superfint när den är målad :)

    SvaraRadera
  16. Spännande att följa ert fixande, man får alltid lite inspiration själv! Ha en bra julvecka! Mvh Ida

    SvaraRadera
  17. Å vad fint det blir! GodJul

    SvaraRadera
  18. Jättefint! Jag vet hur skönt det är att få trappan på plats! Vi var utan i 1 1/2 år och hade bara stege till övervåningen. Fick dit vår för kanske två månader sedan nu, vi tog färdigmålad för vi fick ett så bra pris på detta, vit är så snyggt! Vad fint ni får det!! Underbart hem! Ha en bra vecka - kram Ewa

    SvaraRadera
  19. Spännande att se det färdiga resultatet sedan :)

    SvaraRadera
  20. Vilket fantastiskt hem ni har! Får jag fråga från vilket snickeri ni har beställt trappen? Vi bor inte så långt bort och har precis också byggt på en våning. Snart är det dags för oss att beställa trapp och det är därför jag undrar!

    SvaraRadera
  21. Jag glömde ju lämna min e-postadress om du vill svara om trappen!

    SvaraRadera