tisdag 10 maj 2011

Skrot eller korn?

Hej på er :-)

Jag brukar gå en runda i trädgården på kvällen när barnen somnat, drömma mig bort om hur det skulle kunna bli och bara njuta av hur det är! Plommonträdet blommar, äppelträdets knoppar slår snart ut och kryddväxterna har redan kikat upp. Hela trädgården doftar som av den ljuvaste parfym!

Önskelistan för trädgården kan göras lång: stenläggning på framsidan, anlägga två gammaldags rabatter, köksträdgård med fler land, liten fikaplats på baksidan, bygga tvättställning, lekstuga och hönshus. Ja listan kan göras lång! Nu var det inte det detta inlägg skulle handla om utan om mitt senaste inköp.

När ett gediget gammalt bord endast kostar 50 kr så har jag lite svårt att låta bli! Vi får se vart detta ska få ta plats! Den gamla lampan fick jag för en tia, jag tycker det är något charmigt över sådana lampor! För mig är dessa saker i alla fall guldkorn!

Kram M

9 kommentarer:

  1. Håller med, riktiga guldkorn, framförallt bordet!!

    Jättefint!!

    Anna

    SvaraRadera
  2. 50 kr?? Ja jisses det hade jag också köpt på en gång :) Jättefint ju och lampan också.

    Jag funderar som du när man någonsin ska bli nöjd och bara njuta av det man har. Nu flyttar vi ju snart till huset och jag gissar att det blir en massa projekt framöver. Men jag förstår vad du menar och undrar som sagt själv..

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  3. Gillade också ditt bord och förstår att du inte kunde låta bli det. Fäergen var rätt så charmig.

    Hoppas du får något av dina önskningar av projekten hemma. Här haglar projekten med och det har redan börjats med några.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Åh, bordet var ju underbart! Och vilket fynd, 50 kronor är ju ingenting!

    SvaraRadera
  5. Visst är det kul med fynd, min sambo blir bara så orolig att vi inte ska få in bilen till vintern;)

    SvaraRadera
  6. Helt UNDERBARA KORN M!!!!!!
    Vilket KAP!!!!Underbart var det!..Nu har jag sett det lilla DASSET oxå......In LIVE!!!!
    Ha det bäst..och hä'lsa systeryster!!!
    Kram ANNA

    SvaraRadera
  7. Javisst är de guldkorn!
    Här finns så många planer för trädgården så jag undrar hur vi ska hinna med. Nåja det som inte hinns med nu får komma en ny sommar :)

    SvaraRadera
  8. Oj vilket fynd! Jättefint gammalt bord.
    //Lotta

    SvaraRadera