fredag 9 september 2011



Hej på er :-)

Härliga fredagskvällen närmar sig igen! Och även en mysig helg såklart! Jag passade på att göra lite mer höstligt och välkomnande på brokvisten. En del av pyntet fanns redan i trädgården i form av äpplen och plommon. Sedan gillar jag vit ljung och murgröna tillsammans. Levande ljus gör mycket för stämningen!

Vårt plommonträd fullkomligt dignar med frukt. Tre stora grenar har dessutom redan brutits av :-( utav tyngden. Det är helt galet mycket! Någon som har tips på hur dessa kan tas om hand? Förutom att ätas direkt vilket är supersmaskigt!

Ha en riktigt skön kväll! Här väntar pizza, godis och Idol i schäslongerna ;-)

Kram M

9 kommentarer:

  1. Ojojoj det finns ju så mycket gott du kan göra, ett hett tips är plommonmarmelad, som du har till getost;) annars paj, kompott, sylt....Så himla fint du gjort det på verandan! Kram fina du/ Johanna

    SvaraRadera
  2. Koka saft, det har jag provat idag för första gången.

    SvaraRadera
  3. På kokaihop.se är månadens mat PLOMMON! Massa tips på vad man kan göra för gott med dom! http://www.kokaihop.se/inspiration/nyheter/manadens-mat-september

    Lycka till//Petra

    SvaraRadera
  4. Sådana härliga bilder! Visst är det underbart med tidig höst?!

    SvaraRadera
  5. Hej

    Plommon kräm gillar killarna när jag har gjort.
    Ha en underbar helg
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket vacker hus ni har :) Mvh Elin

    SvaraRadera
  7. Jag har också haft massor av plommon här så att halva trädet gått av tyvärr. Jag har gjort plommonkräm, mycket gott och enkelt.

    Jag önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera
  8. Jag gjorde plommonpaj och det var supergott.:-)
    Stina

    SvaraRadera
  9. Så fint ni här det! Mysigt när man kan pynta om efter årstiden, älskar våra växlingar o hösten är fin på sitt sätt med alla ljuvliga färger. Vårt plommonträd har inte burit mycket i år, men förra året då gjordes det pajer, gärna med lite valnötter och massor av chutney. Trevlig söndag!

    SvaraRadera